zaterdag 16 augustus 2008

Dag 25 - 15 aug 2008 - Miami Bayside & Hard Rock Café Miami

Vandaag zijn we een dagje in de buurt van het hotel gebleven. Voor de middag hebben we genoten van het zwembad aan het hotel. Dit heeft zoutwater en dat was voor de kids een mindere ervaring. Daarna zijn we naar de echte zee achter ons hotel gegaan. We konden er heel diep ingaan vooraleer je kon zwemmen. Enorm helder water; je kon het witte zand onder je voeten zo zien. Lennert genoot wel meer van het zand dan van de zee. Daphne heeft samen met hem schelpen aan het zoeken geweest. Ze vond enkele unieke exemplaren die mee in de strandtas naar huis moesten.
Nadien ging het richting hotelkamer waar we snel een douche hebben genomen en ons klaargemaakt hebben om naar het Hard Rock Café in Miami iets te gaan eten. Dit is gelegen in Miami Bayside, in het Bayfront Park aan de Biscayne Blvd. Om daar te geraken moesten we door Downtown Miami waar we de Metromover zagen, een automatisch bestuurd busje dat rijdt over een monorail dat precies op één verdieping hoog rijdt. Het volgt een traject van ongeveer 4km lang rond het centrum van Miami. De rit duurt 10 minuten. Als we zondag uitgerust zijn gaan we dit zeker nog doen. Verder enorm hoge buildings waar je al draainissen van krijgt als je naar boven kijkt. Onze wagen konden we er gemakkelijk parkeren op een betaalparking midden op een grote weg vlak bij Miami Bayside. Hier kan je gaan shoppen, eten of gewoon plezier maken. Wij gingen eerst op zoek naar het Hard Rock Café Miami dat helemaal achteraan bij het water ligt. Het zag er verlaten en leegstaand uit aan de buitenkant. We wisten zelfs niet goed waar de eigenlijke ingang was. Eénmaal binnen weer de gitaren en attributen tegen de muren. We kregen van een gedienstige garçon een leuke plek in het midden van het restaurant.

Dit café had maar één verdieping en was heel wat minder spectaculair ingericht dan dat van Orlando. Wel hebben we van de garçon een menukaart meegekregen met orginele kaft. Iets wat je normaal gezien totaal niet meekrijgt. Een uniek verzamelitem dat een speciaal plekje zal krijgen in onze kelder. Het eten was weer lekker, hoewel we dit keer niet alles opkregen. Na dit bezoek met natuurlijk de shop niet te vergeten, zijn we terug richting haven getrokken om er nog te genieten van de boten die waren aangemeerd en klaarlagen om te vertrekken. De kids mochten van de kapitein van de Thriller, een speedboat zoals wij er althans nog geen hadden gezien, even plaatsnemen achter het stuur. Om een ritje te maken met deze boot moest je $32 neertellen per persoon. Dit hebben we niet gedaan. We zijn verdergestapt en zagen nog tal van jachten en een piratenschip aangemeerd liggen. Verder hebben we nog even het Bayside Marketplace binnengestapt om er Sebago's te kopen voor Ronny. In één winkel hadden ze er wel maar niet naar de smaak van Ronny. We zullen een andere keer verder moeten zoeken. De kids hadden intussen ook hun gading gevonden. Nieke en Daphe gingen bengi-trampoline springen en Lennert genoot intussen van zijn trein en de paardemolen.
Daarna zijn we door Downtown Miami terug naar Miami Beach gereden dat enorm knap verlicht was. Iedereen is snel onder de wol gekropen want morgen vertrekken we om 6:00 richting Keys. Daar gaan we zwemmen met de dolfijnen. Iets waar we allen al lang naar hebben uitgekeken. Ronny heeft zonet zijn camera getest met het onderwateromhulsel dat hij gekocht heeft. Hopelijk werkt het ook echt in het water anders hebben we na vandaag geen beelden meer met de camera. En nu... een korte slaap!

DreamyMama zei

Dag Nancy en Ronny!
Ik heb net een hele voormiddag laten passeren met de hele blog te lezen en alle foto's te bekijken! Zelf pas terug van de Côte d'Azur (en ook Marineland bezocht) maar sta nu al te trappelen om volgend jaar hopelijk naar the US te gaan!
Alles is zo spannend en super geschreven dat ik me niet kan voorstellen dat jullie blog niet iederéén zou aanspreken..
Zelf een grote droom van me om met dolfijnen te zwemmen, dus geniet ervan!!

Vele groetjes!
Joke

Anoniem zei

Whaaaw ... wat een paar schoenen, wat een maquiage en zelfs de Lamborgini is er ook al, nu alleen nog een lief Lennert.
Blijkbaar is er ook een mooi strand voor de kids voorhanden.
Nu op naar de dolfijnen Daphne en Nieke, geniet er maar van.

Anoniem zei

hoi ronny nanske en de kids
het onderwater kijken in de zee dat je het zand kunt zien hebben wij ook ervaren in malta de vissen zwommen naast je benen prachtig toch da was een privestrand waar vroeger de film blue lagoon werd opgenomen ken je wel he!het zag er allemaal heel ontspannen uit zo te zien zeg ronny je moogt ze wel he!! lekker lekker!! ik hoop dat je je amuseert met het dolfijnzwemmen maar daar twijfel ik geen seconde aan!!!!amuseer van alles daar en tot blogs of mails byeeeee xxxxxxxxjes de spleetoog was gisteren nen clochard ! spleetoog